14 Nisan 2024

İNÖNÜ YAYLASI GEZİSİ (13.04.2024)

13 Nisan Cumartesi günü scooter ile İnönü yaylasına çıkmak  için önceden plan yapmıştım. Ömer de bana eşlik edecekti ama son anda işi çıktığı için gelemedi. Bende tek başıma yola çıktım.

 Gezi rotası:


Sabah 07.50 de yola çıkmak için hazırdım. Scooter ile yola çıkmak kolay oluyor. Sele altı bagaja bir iki eşya ve ayak eşiğine bir sırt çantası... işte yola hazırsın. 

Bir saatlik sürüşten sonra Yuvacık' a ulaştım. Hava serin yollar sakindi. Burada yakıt ve kahvaltılık yiyecek alıp yola devam ettim.
Yuvacık barajını dolanıp tırmanışa geçtim. Yokuşlarda Jupiter biraz nefessiz kalıyor ama durmuyor da.   İnönü Yaylası yolunun son 12 kilometresi stabilize yol. Bu noktada durup fotoğraf çektim. Asıl macera buradan sonra başlıyor.

Yolun devamı sürekli tırmanış şeklinde devam ediyor. 1000 metre rakıma çıkacağım. Taşlı, çukurlu, tozlu yolda dikkatlice ilerliyorum. hızım genelde 20-30km arasında değişiyor. Jubiter bir scooter olarak yol ile baş edebiliyor. Hafif olması en büyük avantajı. Gözlerim yolu radar gibi tarıyor. Sivri bir taşa dek gelip lastik yarmak en son isteyeceğim durumdur. Stabilize yollara bir scooter ile girildiğinde en çok dikkat edilecek durum sakin ve yavaş olmaktır. Yolun bir kısmının görece düzgün olmasına kanmamak gerekiyor. Ani değişen yol şartlarına, scooterler lastik çapı ve  yapı gereği uyum sağlayamaz. Kaza yapmak kaçınılmaz olur. 
Stabilize yolu 40 dakika gibi bir sürede geçip İnönü yaylasına ulaştım. Yaylaya inen yolun son virajında yaylayı da yukardan gören bir noktada durup fotoğraf çektim. 
Yaylanın başında bir kaya bloğunun dibinde bir ev var. Ne zaman gelsem kompozisyon olarak hep dikkatimi çeker.  Dönüp fotoğrafını çekiyorum. Yaylanın renkleri ile Jüpiter mavisi güzel bir kompozisyon oluşturdu.


Yaylada hava açık ve serindi, üşüdüm diyebilirim. Kahvaltı, dinlenme derken 2 saat kadar yaylada kaldım. 
İnönü yaylasından Pamukova ya doğru daha önce devam etmemiştim. Yolu hakkında fikrim yoktu. Yüksek ağaçlar arasında devam eden yol beklediğimden daha iyi çıktı. Erciova Yaylasından sonra stabilize yoldan iniş başladı. Hüseyinli köyüne ulaştığımda toprak yol bitmişti. Yolda fotoğraf çekmek için kısa molalar verdim.
Hüseyinli köyünden sonra Ahmetli köyü istikametine dönüp Mekece' ye doğru yol aldım. Yol kalitesi çok güzeldi. Rüzgar gibi geçtim demeyeceğim ama pürüzsüz bir sürüş oldu. Ahmetli den Mekece'ye doğru inen virajlı dağ yolu ve manzarası muhteşemdi.
Mekece den İznik yoluna bağlandığımda hızlı akan trafikle karşılaştım. Yolun çift şeritli olduğu yerlerde sorun yoktu ama tek şeritli olduğu yerlerde 75km/saat hızı geçemeyen Jüpiter için biraz ürkütücü oldu. Bazı noktalarda emniyet şeridinde ilerledim. Öğleden sonra iki gibi İznik'e ulaştım. Yolun son bölümü biraz stresli geçti. İznik'te yarım saat kadar mola verdim.

İznik Gölü'nün güneyinden geçen nispeten sakin olan yolu tercih edip Orhangazi'ye ulaştım. Orhangazi'den sonra Yalova üzerinden Topçular feribotuna ulaştığımsa saat öğleden sonra dördü geçiyordu. Orhangazi'den sonra yol hızı arttığı için Jüpiter'in limitlerini zorlamak zorunda kaldım. Feribot yolculuğundan sonra saat 16.40 ta eve vardım. Bu gün toplamda 247km yol yaptım. 

Tvs Jüpiter 110 ve Yolculuk Üzerine Bir Kaç Değerlendirme:

Öyle yada böyle yollarımın ucu hep dağda bayırda, kırsala çıkıyor. İster otomobil ister yaya, bisiklet yada motosikletli. Şehir içinde işe gidip gelmek için satın aldığım Tvs Jüpiter bu günlerde maceralı yolculuklarda bana eşlik ediyor. Stabilize dağ yolları için uygun bir konsept değil ama temelde bir miktar absürtlük tuhaf bir mutluluk veriyor. Daha öncede scooterler ile zorlu yollarda ilerledim, Tvs Jüpiter bozuk yollarda en iyi başa çıkan scooterim oldu. 

Scooterler de,  şase geometrisi, küçük teker çapı, kısa süspansiyon aralığı, dik gidon açısı ve oturuş pozisyonu nedeniyle arazide sürüş yapmak için pek uygun sayılmaz ama Tvs Jüpiter bir kaç noktada beni şaşırttı. Gidon açısı motosiklete yakın ve şase dengeli, süspansiyonlar yumuşak  toprak yollarda ilerlemek pekte zor olmuyor. 12 inçlik teker çapları önemli bir dezavantaj ama lastik yanak yüksekliği fazla bu konfora olumlu etki yapıyor. Taktığım Anlas Winter Grip lastikler benim için off-road lastiği görevi görüyor. Scooterin hafifliğini unutmamak gerekir. Aslında temelde en büyük kolaylık hafiflikten doğuyor. Bir scooter'e göre kötü yol koşulları ile baş etme başarısı, Doğduğu coğrafya olan Hindistan yollarından elde edilen geri dönütlerde yatıyor.

Tüm bu olumlu söylemler sonrasında bozuk yollarda scooter kullanmanın bir bazı püf noktaları var;  Yavaş sürmek çok önemli, değişken yol şartları ile baş edemeyen scooter sizi bir anda yere yapıştırabilir. Scooterler bu konuda çok heveslidirler. Ayakları eşikte geride tutmak ve gidonu çok sıkmamak gerekiyor. Çukura dek gelindiğinde ayaklardan destek alarak seleye fazla ağırlık vermemek sürüşü kolaylaştıracaktır. 

İnönü yaylasına çıkıp Pamuk ova tarafından mutlu mesut indim. Mekece'den sonra İznik yoluna bağlanınca TVS Jüpiterin nefesi yola yetmiyor. 75 km/saat hızı geçmiyor. tek şeritli ve trafiğin hızlı akan yolda tedirgin oldum. Yolun izin verdiği yerlerde emniyet şeridini kullandım. Biraz daha güç olsaydı ne güzel olurdu söylenmedim diyemem ama çok şükür hayatımdaki tek eksik bu olmadığı için çokta umursamadım. 

Değinmek istediğim diğer bir hususta varyatör ve debriyaj gurubu ile ilgilidir. Scooter varyatörleri sıkışık trafik ve arazi yollarında çok ısınır ve tepkileri değişir. titreşim artar. Eski scooterlerim de yayla yollarında varyatör kapağından dumanlar çıktığını hatırlıyorum.

 İnönü yaylasına çıkarken ve inerken varyatör çok güzel çalıştı ve tepkilerinde bir değişim fark etmedim. Jüpiter'in varyatörünü çok başarılı buluyorum. Sanırım önümüzdeki zamanlarda günlük ulaşım dışında Jüpiter'i bir macera motosikleti olarak kullanacağım. Kocaeli ve Sakarya çevresinde yakın yayla destinasyonlarında kullanacağım.

Tüm bu keyifli zamanları, bir akıllı telefon maliyetine satın aldığım ve tüm sorunlarını kendim çözdüğüm Tvs Jüpiter'in ile gerçekleştirmekten mutluyum.  Motivasyonum; Hintliler Himalaya yollarında kullanıyorsa bende yayla yollarında kullanırım diyorum.



2 yorum:

Ertuğrul Ortaç dedi ki...

Adem hocam, keyifle okudum, özellikle sondaki bilgi bölümünde ince detaylar fark ettim. Jupican'ın size yaşattıklarından bir parçasını kayıt altına almışsınız. Eminim ben de ileriki dönemlerde bu keyfi tadacağım. Kim bilir, denk gelirse belki de birlikte Uludağ'a tırmanır, göllerin birinin dibinde kamp atar, ateş yakar, yıldızları izleriz. Tamam, fazla romantik oldu ama ne yapayım, içimden bu geçti işte :) Jupiter bana göre iyi bir "platform" olmaya aday. Bakalım bu konsepti nasıl geliştip kendimizce daha nasıl "absürt" faydalar üretebiliriz? Emeğinize sağlık, teşekkür ediyorum bu güzel yazınız için.

Motosiklet Gezileri dedi ki...

Rica ederim abi. Gideceğiz Uludağ'a. Guzel yollarda kullanmak dileği ile...

İNÖNÜ YAYLASI GEZİSİ (13.04.2024)

13 Nisan Cumartesi günü scooter ile İnönü yaylasına çıkmak  için önceden plan yapmıştım. Ömer de bana eşlik edecekti ama son anda işi çıktığ...