20 Mayıs 2024

Domaniç- Söğüt Gezisi (18.05.2024)

 Uzun süredir 250NK ile yolculuk yapmamıştım. Scooterle gezmek keyifli geliyor. Motosiklet bu aralar ikinci planda kaldı. Bir kaç kez niyetlendim ama yağışlı havalardan çıkamadım. Cumartesi günü Eskihisar'dan feribota bindiğimde saat 10 du.

Gezi Rotası














Feribota binene kadarda tam olarak nereye gideceğimden emin değildim. Bursa'ya doğru gideyim de sonrasına bakarız diye düşünüyordum. Feribotta haritaya bakarken Domaniç'e gitme fikri hoşuma gitti.

Yalova'dan sona Orhangazi den Sölöz'e doğru döndüm. Bu yolu defalarca geçtiğim için hızlıca geçiyorum. Uzun süredir 75km hızı geçmeyen Jüpiter kullandıktan sonra 250Nk bana uçuyormuş gibi geldi. Sölöz'den Yenişehir yoluna döndüm. yol dağa doğru tırmanıyordu. Aşağıda Sölöz ve geniş zeytinlikleri görünüyordu.

Dağların arasından geçen ve Bursa-Bilecik yoluna bağlanıncaya kadar devam eden yolu daha önce geçmediğim için hayıflandım. Çıkışlı-inişli yol bitip düzlükte ilerlerken yolun solunda bir miktar uzakta koca meşe ağacını görünce durup fotoğraf çektim. Yerleşim yada tarım alanına bu kadar yakın koca bir meşe pek rastladığım bir manzara değil. 
Yenişehir'den İnegöl'e kadar devam eden yolda hızlı akan trafikle otoyola benziyor. Bende hıza ayak uydurup yolun bu kısmını geçtim. İnegöl'den sonra Domaniç ayrımına kadar yakıt molası dışında durmadım. 
Domaniç' e doğru tırmanışla başlayan yol virajları, ormanları ve manzarası ile tek kelimeyle muhteşemdi. Yolun güzel olduğunu duymuştum ama bu kadarını beklemiyorum.  Topuk Yaylasına kadar tırmanıp sonra Domaniç'e doğru inişe geçtim. Domaniç merkeze de kısa bir moladan sonra aynı yolu geri döndüm. Bu yollar 250NK ile çok keyifli oldu.
Dönüş yolunda bir çeşme başında güzel manzara eşliğinde çay molası verdim. Kuş cıvıltısına arda bir homurtulu motosiklet egzozları eşlik ediyordu.
Domaniç'ten sonra Bozüyük  ve Söğüt'e doğru devam ettim. Söğüt yolu güzeldi ama Domaniç rotasından sonra beni hayal kırıklığına uğrattı. Bu yolda neredeyse hiç durmadım.  Osmangazi'den sonra Pamukova'ya doğru devam edip Sakarya'ya kadar durmadım. Bir benzinlikte yakıt molası verip yarım saat kadar dinlendim. 
Sakarya'da otobana bağlanıp bir saatlik performanslı sürüşten sonra akşam üstü 18.30 da eve vardım. Bu gün 456 km yol yaptım. Bu gün akıcı bir yolculuk oldu. Yanıma kamera, fotoğraf makinesi almıştım.  Hava puslusuydu fotoğraf için iyi bir gün değildi. Sanırım 250NK ile günübirlik rotalara çıktığımda yanıma telefon dışında bir ekipman almayacağım. Bazen sadece sürmek lazım. 

1 yorum:

Ertuğrul Ortaç dedi ki...

Adem hocam,
İlkbaharın güzel günlerinde keyifli olmalı. O bölge nispeten sakin rotalar içeriyor.
Paylaşınız için teşekkürler :)

HAKKARİ ROTASI (17-26 Temmuz 2024)

  Bu öyle ansızın karar verilmiş bir yolculuk değil(öyle olmasını dilerdim). Türkiye'nin ana rotalarını tamamlama planımın bir parçası. ...